TERET ADUNK

a képzeletnek

8 egészséges és szórakoztató sport kezdőknek

A testmozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy egészségesek maradjunk, ne növekedjenek rajtunk felesleges zsírpárnák, de ahhoz is, hogy elkerülhessük az ülő életmóddal járó kellemetlenségeket.

Ilyenkor nyáron a lenge ruhák és fürdőruhák szezonjában különösen élesen szembesülhetünk azzal, mennyire fontos a mindennapos testmozgás. Nehéz azonban megtalálni a hozzánk legjobban illő sportot, különösen akkor, ha a körülményeink rugalmatlanok, ha időhiányban szenvedünk vagy ha még soha nem sportoltunk aktívan korábban. 

A kulcs az, hogy fejben döntsük el. Természetesen nem kell rögtön a semmiből élsportolónak lenni – a cél a rendszeresség. Napi 20 perc aktív sport már segít formában maradni és a kalóriákat is szépen égeti.

És, hogy mit érdemes elkezdeni? Mutatunk néhány kezdőknek is abszolút kivitelezhető és élvezhető sportot:

Futás, nordic walking, plogging
A futás
talán a legegyszerűbben kivitelezhető, hatékony sport, amit bárhol és bármikor lehet végezni. Ám ha valaki cifrázná kicsit, a ploggingot is kipróbálhatja.

Hogy mi is a plogging? Ideális keveréke a sportnak és a környezetvédelemnek, ugyanis a plogging tulajdonképpen szemétszedő futás, egy új környezettudatos sporttevékenyég, amikor futás vagy kocogás közben hulladékos zsákokba gyűjtjük a szemetet. A plogging ötlete Svédországból származik. Magyarországon 2018 elején mutatkozott be.

És itt van még a nordic walking is, a skandináv gyaloglás, amikor két speciális bot segítségével, melyek tehermentesítik az ízületeket, speciális módon gyaloglunk. Ez a sport remekül javítja az állóképességet, izmaink jelentős részét átmozgatja, miközben természetesen a zsírt is égeti. Remek a testre és lélekre gyakorolt hatása, így kiváló a stressz ellen is.

Kerékpározás
A kerékpározás is a népszerű sportok közé tartozik igazából elmondható, hogy a biciklizés napjainkban valóságos reneszánszát éli. Nem is csoda. Nem kell profi kerékpárosnak lenni ahhoz, hogy valaki élvezni tudja a két keréken gurulás előnyeit, ráadásul kortól és nemtől függetlenül végezhető. A gyakori kerékpározás erősebbé tesz, növeli a kondíciót, segít megszabadulni a napi rutintól és csökkenti a stresszt is.

A kerékpározás nagyszerű módja a mozgásnak, és még a környezetünket is óvhatjuk használatával.

Görkorcsolyázás, rollerezés
Maradjunk kerekeken! Ha a kerékpárt félre raknánk, elővehetjük a görkorcsolyát vagy a rollert. Ezek másfajta, de szórakoztató módjai a mozgásnak. Mindkét sport kiválóan égeti a kalóriákat, miközben rengeteg izomcsoportot átmozgatnak, kevésbé terhelik az ízületeket, mint a futás, és még az egyensúlyérzékünket is fejlesztik, különösen a korcsolya.

A jó kondíció mellett pedig természetesen boldogabbak is leszünk – nem csak azért, mert a sport a lelki egyensúlyunkat is nagy mértékben javítja, hanem azért is, mert ezek az eszközök felidézhetik a gyerekkorunkat.

Jóga
Ha egy csendesebb tevékenységre vágyunk, amit akár otthon, akár társaságban, de még a szabadban is végezhetünk, a jóga a megfelelő. Ennek a sportnak végtelen sok előnye van, többek között: javítja a koncentrációt, csökkenti a stresszt és a szorongást, segíti a fogyást, valamint erősíti az önbizalmat és az önbecsülést.

Gyakorolhatjuk a nap bármely szakában – reggel, hogy több pozitív energiával kezdjük a napot; délután, szünetet tartva a tevékenységeink között, vagy este, hogy lazítsunk és könnyebben elaludjunk.

Tánc
Ha egyik sport sem győzött meg, a tánc is lehet egy szórakoztató alternatíva. Méghozzá akár a kedvenc zenénk ritmusában. Nem kell profinak lenni! A tánc más tevékenységekhez hasonlóan csökkenti a stresszt, javítja a memóriát, erősíti a testet sőt,nagyszerűen elősegíti a társas kapcsolatokat.

Sportolni jó. Sportolni kell. És sosem késő elkezdeni. Nyereményjátékunk fődíjával, az okosórával pedig tökéletesen nyomon követheted mennyi kalóriát égettél el éppen.

Gyere, játssz velünk!

Share This