hello ajándékkavalkád

Hat egyszerű módja annak, hogy több vizet igyunk

Az egyik legjobb dolog, amit tehetsz magadért és az egészségedért, ha megfelelő mennyiségű vizet iszol. Ugye mindannyian ezerszer is hallottuk már ezt a mondatot?

Hát persze.

Mindannyian tudjuk, hogy a testünk körülbelül 60%-a víz. Azt is tudjuk, hogy mennyire fontos a kiszáradás elkerülése érdekében, hogy megfelelő mennyiségű vizet fogyasszunk, hogy az éhségérzetet is elnyomja, tehát a fogyásban is hatékonyan segít, és az emésztési problémákra is kiváló hatással van.

Senki számára nem meglepő az a tény sem, hogy szervezetünknek vízre van szüksége az emésztett élelmiszerek és a méreganyagok eltávolításához, hogy sokkal szebb lesz a bőrünk, ha sok vizet iszunk, és az ízületeink számára is kulcsfontosságú a folyadék.

Csak éppen a legfontosabbat felejtjük el sokszor. Meginni a vizet.

Bizony valamiért ez nem is olyan könnyű. Egyrészt a mindennapi rohanásban állandóan elmarad a folyadék pótlása, és sokan a nap előrehaladtával döbbenünk rá, hogy egész nap nem ittunk egy kortyot sem, másrészt sokan víz helyett a cukros üdítőket választjuk, mert finomabb, ami ugyan folyadékot pótol, de kevésbé egészséges, mint a víz.

Jönnek a melegek. Most még fontosabb a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel. Összeszedtünk néhány ötletet, amivel ösztönözhetjük önmagunkat arra, hogy több vizet igyunk!

Ízesen jobb? Igyunk citromos vizet!
Sokan szeretünk ízesített folyadékot fogyasztani, de a cukros italok nem a legszerencsésebb választás. Ha mindenképpen ízesen akarunk vizet inni, remek ötlet a citromos víz.
Reggeli szokásnak is kiváló, ha ébredés után iszunk egy pohár langyos vizet citrommal. Alvás közben ugyanis a szervezet kiszárad. Gyorsan beindítja az anyagcserét, és segít az agyunknak felébredni, ha röviddel az ágyból való felkelés után megiszunk egy pohár vizet.

Jöhetnek a zöldségek, gyümölcsök is!
Ha a sima víz nem jön be, és a citromos ízesítés is unalmas már, jöhetnek az egyéb friss zöldségek, gyümölcsök. A víz ízesítésének legegyszerűbb módja, ha néhány szelet uborkát rakunk bele. De természetesen sok egyéb különböző gyümölcsöt, zöldséget és fűszernövényt is adhatunk a vízhez, hogy érdekesebbé tegyük. Ezt megtehetjük szeletelve, de akár a centrifugában pépesíthetjük is a gyümölcsöt, amit aztán felengedünk vízzel.

Ne feledjétek, eheti játékunkban Russel Hobbs gyümölcscentrifugát sorsolunk ki. Látogassatok el üzletközpontunkba, és vegyetek részt ti is a játékban!

Mindig tartsunk magunknál vizespalackot!
Ha a víz kéznél van, akkor valószínűbb, hogy iszunk. Éppen ezért ösztönözhetjük magunkat a folyadékbevitelre azzal, hogy mindig szem előtt és kézközelben tartunk vizespalackot. Így csak ránézünk és iszunk néhány kortyot – sok kis korty pedig sokra megy.

Mérjük a megivott víz mennyiségét!
Miután eldöntöttük, mennyi vizet akarunk inni egy nap, a legjobb, ha figyeljük a fogyasztást. Ezt többféleképpen is megtehetjük. Van, aki számolja, a kulacsa hányszor ürül ki, ebből tudja követni az elfogyasztott víz mennyiségét. Ebben segít, ha reggel gumiszalagokat az üvegre, pont annyit, amennyiszer szeretnénk, ha kiürülne, és minden ürülésnél levennénk egyet. Ha nap végére elfogynak a gumik, eleget ittunk.

Szerezzünk be egy vízszűrőt!
Vannak, akik nem szeretik a csapvíz ízét, ami akadályt jelenthet, ha több víz ivását tűztük ki célul. Ebben az esetben a legjobb megoldás, ha beszerzünk egy vízszűrőt, ami jobb ízű és jobb illatú ivóvizet biztosít.

Csinálhatunk játékot a vízivásból!
Minden könnyebb, ha játékot csinálunk belőle. Találjunk ki valamilyen szabályt és minden alkalommal adjunk pontot magunknak, amikor megiszunk egy pohár vizet. Még néhány barátot is bevonhatunk és versenyezhetünk – a lényeg, hogy fogyjon a víz! És persze a jutalom se maradjon el, ha valaki sikeresen teljesíti a játékot. 

Te iszol elég vizet? Ha nem, használd a fenti tippeket, hogy biztosítsd a szervezetednek a szükséges hidratálást. Jönnek a melegek! Sok bosszúságtól megkímélheted magad ha rendszeresen és eleget iszol. És még a bőröd is csodás lesz! Kell ennél több?

Share This